Case: Punta Oy 

Punta Oy suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia ja kestäviä säilytyskalusteita, jotka parantavat tilojen toimintaa ja käytännöllisyyttä erilaisissa käyttöympäristöissä. Yli 30-vuotias yritys on koko toimintansa ajan panostanut suomalaiseen laatuun ja luotettavuuteen, innovatiiviseen suunnitteluun ja designiin, palveluun sekä tuotteiden elinkaaren hallintaan.

Koska metallisten säilytyskaappien valmistus ja myynti on todella kilpailtua liiketoimintaa, lähti Punta muutama vuosi sitten pohtimaan, miten he voisivat uudistaa liiketoimintaansa, hyödyntää tuotteissaan älykkään teknologian tuomia mahdollisuuksia ja sen avulla tuottaa uudenlaista lisäarvoa asiakkailleen. Taitavasti toteutetun strategiauudistuksen avulla yrityksen palvelut ovat laajentuneet, teknologiaosaaminen lisääntynyt ja asiakasarvon tuottamisessa on tapahtunut suuri harppaus. Kehitys on vienyt Punta Oy:n kaapistojen älylukituksen markkinajohtajaksi Suomessa. Oman tuotekehityksen ja valmiina olevien ratkaisujen avulla he ovat saavuttaneet uusia isoja asiakkuuksia ja luoneet useita uusia työpaikkoja tuotantoon, suunnitteluun ja myyntiin.

Myynnin toimintatapojen uudistaminen

Stara Consultingilla ja Punta Oy:llä on useamman vuoden yhteinen historia erilaisissa liiketoiminnan kehitysprojekteissa. Kun Kiskossa sijaitsevalla tehtaalla kasvatettiin valmistuskapasiteettia, lähdimme samalla yhteistyössä kehittämään myynnin toimintaa. Markkinajohtajan ja tunnetun toimijan yhtenä haasteena oli myyntityön reaktiivisuus, mikä tarkoitti tarjousten tekemistä sitä mukaa, kun tarjouspyyntöjä yritykselle saapui. Reagoiva tekeminen johti helposti kuvitelmaan hyvästä myyntitilanteesta ja aktiivinen myynnin ja asiakkuuksien kehittäminen jäi liian vähälle huomiolle.

Punta Oy:ssa myyntiin päätettiin perustaa uusi proaktiivisen myynnin tiimi lisäämään myynnin aktiivisuutta jo asiakkaan ostoprosessin alkuvaiheessa, varmistamaan että asiakkaan tarpeet tulevat huomatuksi sekä parantamaan asiakkaan saamaa asiantuntevaa palvelua jo ratkaisujen suunnitteluvaiheessa.

Stara Consulting Oy on ollut mukana kehittämistyössä ja Punta Oy:n proaktiivisen myynnin rakentamisessa mm. rekrytoimalla osaajia myyntitiimiin, tuomalla uusia työtapoja ohjaamaan proaktiivista myyntiä sekä valmentamalla myyjiä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Koska toimiva proaktiivinen myynti on olennainen osa yrityksen kasvua, yhteistyö proaktiivisen myynnin saralla jatkuu edelleen.

Lue artikkeli: Punta Oy tuplasi kaiken

 

Takaisin sivulle Intohimona kasvu ja kehitys

kirjoittajan kuva

Henry Viitanen

”Myynti ja markkinointi on tiimityöskentelyä, jossa molempien tulee ymmärtää toisiansa.”

Henry vastaa Staran markkinoinnista ja kouluttaa digimarkkinointia yrityksille. Nuoresta iästään huolimatta hän ollut mukana suunnittelemassa ja rakentamassa kansainvälisten brändien markkinointia.

Puhelinnumero
+358 50 3518040

Sähköposti
henry.viitanen@staraconsulting.fi

Positiivista virettä yhteisellä kehittämisellä

Yhdessä kehittämisestä syntyvä positiivinen kierre lisää työntekijän uskallusta kokeilla rajojaan ja olla rohkeampi.

Mistä teidän kahvihuoneessa keskustellaan?

Tänä päivänä puhutaan paljon, siitä kuinka menestyvällä yrityksellä tulee olla sisäiset asiat viimeisen päälle hiottuna, jotta heistä jää haluttu mielikuva asiakaskohtaamisissa.

Muutosjohtaminen

Halutaan muutoksia sitten laatuun, liikevaihtoon, tuottavuuteen tai asiakastyytyväisyyteen, niin lähes aina tuottavuus ainakin hetkellisesti laskee, kun nykyistä tekemistä lähdetään muuttamaan.

Ota yhteyttä!

Voit pyytää lisätietoja palveluistamme lomakkeen kautta. Jätäthän myös yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Löydät rekisteriselosteemme täältä.

 

Käytämme sivustolla evästeitä ja selaimen tietoja. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt näiden käytön. Lisätietoja